Contemporanul » Teatru – Dramaturgie

Teatru – Dramaturgie

Teatru – Dramaturgie

Itinerar teatral clujean

Frica de a ţi se fi interzis „să nu‑ţi fie frică”, frica de a nu fi turnat organelor securităţii ori de a nu‑ţi pierde iubirea, şi oricâte alte frici mai sunt, au ca revers suspiciunea, incapacitatea de a comunica cu semenii… Îmi fixez comentariul din acest număr pe două spectacole reprezentative, pe cât de incitante tematic, pe atât de revelatoare ...

citește »

Teatrul Naţional „Mihai Eminescu” din Chişinău la Bucureşti: De la un experiment inedit la coborârea în infern

Sfâşietoarea scenă cu femeia tânără care naşte în trenul destinat transportării animalelor dă de‑a dreptul fiori. La prima oprire, atunci când un soldat sovietic îi smulge copilul de la sân, aceasta, împotrivindu‑se cu disperare, este executată fără ezitare… La mijlocul lunii ianuarie, în urma parteneriatului încheiat şi devenit deja tradiţional cu instituţiile similare din Bucureşti şi Iaşi, Teatrul Naţional din ...

citește »

Un ingenios reality show

Nu cu mult înainte de premiera spectacolului Sunt o babă comunistă de la Teatrul Naţional Timişoara am recitit O scurtă istorie a românilor de Neagu Djuvara. Având proaspete în minte etapele constituirii şi formării poporului român, dar şi referirile din final la epoca comunismului, în care, de altfel, m‑am născut şi trăit până la intrarea în adolescenţă, am fost curioasă ...

citește »

De la „povestea omului leneş” la realităţi cotidiene

Pornind de la teme, acte şi statistici concrete, luând drept pretext Povestea unui om leneş de Ion Creangă, Gianina Cărbunariu închipuie inteligent un scenariu cu acoperire în spaţiul social şi politic contemporan românesc… În premiera Teatrului Tineretului din Piatra Neamţ, Frontal, Geanina Cărbunariu nu se dezminte, ci se manifestă cu consecvenţă, dar şi cu rezultate excelente, pe aceleaşi coordonate de ...

citește »

Radu Afrim de la text la spectacol

În „mâinile” lui Radu Afrim, aşa cum ne‑a obişnuit, textul dramatic suportă constant, fără să conteze cine îl semnează, metamorfoze multiple, adeseori operându‑se în ceea ce îl priveşte tăieturi, adaptări, dacă nu chiar şi rescrieri masive de scene. În Înghiţitorii de ciocolată, piesa cehului David Drabek, o surpriză apare încă din titlu. În spectacolul Teatrului Naţional din Craiova acesta devine ...

citește »

Alexa Visarion: Să credem… miracolul e viu…

O viaţă atât de plină de primejdii şi o istorie atât de dramatică desigur că au imprimat caracteristici specifice şi profunde în sufletul poporului român. Există o mare diferenţă între un popor care a suferit mult fără să se descurajeze niciodată şi altul care a cunoscut nefericirea numai cu intermitenţe În culegerea de eseuri intitulată Meşterul Manole – studii de ...

citește »

Aura Christi: Teatrul creştin al Anei Calciu

Cei iniţiaţi ştiu: e nevoie de câteva, obligatorii, condiţii, pentru ca miracolul să elibereze rădăcini în pământul a ceea ce numim ezitant realitate: să fii tu însuţi, să-⁠ţi păstrezi inima trează, liberă, calmă şi curată, să priveşti până vezi, să asculţi până auzi, să veghezi focul lăuntric – aşa cum preotesele din Templul zeiţei Vesta păstrau focul sacru! – şi ...

citește »

Eveniment: Teatrul creştin. Candele nestinse – Mărturii din închisorile comuniste

Spectacolul Candele nestinse. Mărturii din închisorile comuniste a fost realizat în parteneriat cu Protoieria Sector II Capitala şi LTCOR, filiala Sector II, în contextul anului omagial dedicat apărătorilor Ortodoxiei în timpul regimului comunist. Spectacolul are Înalta Binecuvântare a Preafericitului Părinte Patriarh Daniel. Echipa de actori a fost premiată de Preafericitul Părinte Patriarh Daniel, cu diploma „Iustinian Patriarhul” şi cu medalie. ...

citește »

Alexa Visarion: Ceasul are şaizeci de minute…

Nuanţe, semne, seducţie magică. Publicul trăieşte spectacolul, şi la final, vrăjit de plenitutidinea acestui ceremonial al vieţii şi al morţii, se adânceşte cu întreaga sa fiinţă în tăcere Sala Mare a Teatrului Naţional din Bucureşti, cea mai importantă şi semnificativă locaţie teatrală a ţării, îşi defineşte plenar identitatea în această stagiune 2017-2018, prin spectacolul-eveniment, Regele moare de Eugene Ionesco, în ...

citește »

Ana Calciu: Teatrul creştin-⁠ortodox – un mijloc de zidire sufletească

Actorul care nu-⁠şi cunoaşte rostul pe scenă se transformă în propriul lui idol. Sutele de ore de repetiţii şi spectacole îl epuizează, în loc să-⁠l hrănească. Această profesie nu a fost lăsată pe pământ pentru a demonstra, ca actori, ce aptitudini remarcabile avem. Talentul este un mijloc prin care putem dărui, învăţa, educa, ajuta şi sensibiliza oamenii Ce este Teatrul ...

citește »
Anticariat online

Pin It on Pinterest