Din ultimul număr:
Contemporanul » Actualități - Comunicate » Muzeul Bucureştiului – Star(t) în online

Muzeul Bucureştiului – Star(t) în online

Potrivit reach‑ului organic estimat de Facebook pentru perioada 11 martie – 30 aprilie, în care expoziţiile au fost închise, toate cele peste 1.200 de postări au acumulat 1.114.735 de persoane care le‑au putut citi…

Îndată ce autorităţile au luat decizia închiderii muzeelor, pe fondul pandemiei, Muzeul Municipiului Bucureşti a decis să rămână alături de public şi, mai mult ca oricând, să ofere informaţii despre exponate, patrimoniu, istorie, artă, istoria artei, arheologie, restaurare. Soluţia promovării în mediul online a venit firesc, muzeul având create nu mai puţin de 15 conturi active pe Facebook, site funcţional, pagină de YouTube, Instagram şi oameni dedicaţi, pregătiţi să creeze expoziţii virtuale.

Paginile de Facebook s‑au transformat foarte rapid în veritabile reviste istorice şi culturale, au fost create şi lansate expoziţii virtuale, s‑au desfăşurat activităţi educative şi distractive pentru copii, a fost oferit gratuit pe site un număr de 24 de filme documentare cu imagini de arhivă despre importante momente şi personalităţi ale istoriei noastre, au fost lansate competiţii pentru iubitorii de artă, au fost digitalizate şi oferite publicului două reviste de specialitate editate de Muzeul Bucureştiului, s‑au pregătit video‑etape ale unei inedite expoziţii de bandă desenată românească SF. Iar publicul a reacţionat excelent, a încurajat oamenii muzeului, a apreciat la superlativ toate materialele oferite online, dovadă fiind creşterea neaşteptat de mare a audienţei în mediul virtual. Potrivit reach‑ului organic estimat de Facebook pentru perioada 11 martie – 30 aprilie 2020, în care expoziţiile au fost închise, toate cele peste 1.200 de postări au acumulat 1.114.735 de persoane care le‑au putut citi. Paginile de Facebook cu postări relevante zilnice care au captat interesul publiculului sunt: Muzeul Municipiului Bucureşti‑Palatul Suţu, Casa Filipescu‑Cesianu, Pinacoteca Municipiului Bucureşti, Muzeul Theodor Aman, Muzeul dr. George Severeanu, Muzeul Nicolae Minovici, Observatorul Astronomic „Amiral Vasile Urseanu”, Muzeul Victor Babeş, Colecţia de Artă Ligia şi Pompiliu Macovei, Muzeul Frederic şi Cecilia Cuţescu Storck, Curtea Veche, Colecţia CI şi CC Nottara, Biblioteca Muzeului Municipiului Bucureşti, Colecţia Muzeului Memorial Gheorghe Tattarescu şi Colecţia Cornel Medrea.

Contul de Instagram principal al MMB a fost şi el în continuare activ, fiind urmărit de 788 de persoane. Prin newsletter‑ul electronic oficial al Muzeului Municipiului Bucureşti, care a ajuns la 1.431 de abonaţi, vizitatorii au fost conectaţi în permanenţă cu toate activităţile derulate. Canalul de YouTube al MMB are şi el un număr de abonaţi în creştere, filmele postate aici fiind vizualizate în acest interval de 13.086 persoane. Şi site‑ul muzeulbucurestiului.ro, cel care a găzduit articole postate pe blog, filmele documentare şi informaţii despre viaţa muzeului a înregistrat un număr de 19.516 vizitatori unici.

Noile numere ale Revistei de Artă şi Istoria Artei şi Revistei de Cercetări Arheologice şi Numismatice au fost digitalizate şi oferite publicului, care are acces la conţinutul integral al celor două publicaţii de specialitate editate de MMB. Ziarul Bucureşti în 5 minute, editat de Muzeul Municipiului Bucureşti, s‑a mutat şi el în online.

Nu puteau lipsi proiectele dedicate copiilor. Muzeul Municipiului Bucureşti a lansat şi desfăşurat patru programe educativ‑distractive, concepute astfel încât activităţile să poată fi realizate în familie, într‑un mod cât mai creativ şi relaxant. Rând pe rând, pe Facebook, programele „Muzeul animat” (atelier online de benzi desenate cu Mihai I. Grăjdeanu), „Joia copiilor” (program special de ştiinţă şi creativitate realizat împreună cu Asociaţia Artelier D), „Poveşti şi experimente la Muzeul Municipiului Bucureşti” (susţinut împreună cu Asociaţia Learning by Teaching) şi „Colorează cu artă!” (realizat de Secţia Artă a Muzeului Municipiului Bucureşti) s‑au făcut remarcate, copiii participând cu peste 60 de lucrări.

Secţia Artă a iniţiat o amplă campanie de promovare a patrimoniului Pinacotecii Muzeului Municipiului Bucureşti, realizând, în premieră, expoziţii virtuale precum „Grupul celor patru”, despre lucrările lui Nicolae Tonitza, Ştefan Dimitrescu, Francisc Şirato şi Oscar Han; „Gheorghe Petraşcu – Reminiscentia 70”; „Cecilia Cuţescu Storck – Grafică de călătorie”; „Magia liniei – Ligia Macovei şi lirica eminesciană”; „Medalion Tattarescu – 200 de ani de la naştere”; „Universul maestrului Nicolae Tonitza”; „Vitagen Nama – Aman Negativ”; Medalion virtual dedicat „Colecţiei Cornel Medrea”; „Universul maestrului Tonitza”. În premieră, expoziţia de la Palatul Suţu – „Natură moartă, natură vie. Capodopere din colecţia Pinacotecii Municipiului Bucureşti”, a fost recreată pe o platformă virtuală, oferind publicului ocazia de a vizita această expoziţie de acasă, într‑un mod interactiv.

Secţia Istorie a Muzeului Municipiului Bucureşti a împărtăşit numeroase cunoştiinţe generate de activitatea profesională şi despre inestimabilul patrimoniu al Bucureştiului printr‑o serie de postări şi proiecte online pe paginile de social media. Secţia Istorie a conceput, de asemenea în premieră, o serie de expoziţii online: „Pe urmele trecutului… în paşi virtuali (I)”, „Vasele greceşti din colecţia Maria şi dr. George Severeanu”, „Bijuterii străvechi şi mesaje relevante”.

Din arhiva Muzeului Bucureştiului au fost digitalizate şi oferite un număr de 24 de filme documentare. Unele dintre ele rulau deja, dar în incinta muzeului. Acum, pot fi văzute pe site – muzeulbucurestiului.ro – în cadrul a două secţiuni speciale. Secţiunea „Cinema Museion” prezintă o serie de 14 filme documentare cu imagini vechi, din arhiva instituţiei, care aduc un plus excelent de informaţii faţă de cele oferite prin expoziţiile permanente şi tematice. În secţiunea „Filme Centenar” pot fi vizualizate alte 10 producţii ce au fost realizate special cu ocazia Centenarului Marii Uniri.

Seria „Obiectul Lunii” de la Muzeul de Artă Populară Dr. Nicolae Minovici a continuat şi ea, dar în online. Primul obiect virtual oferit publicului a fost Oul de Paşte, al doilea s‑a referit la marama de Muscel, iar materialele video sunt postate pe paginile de social media MMB, pe site‑ul oficial MMB şi pe canalul oficial de YouTube al instituţiei. Pentru seria de dezbateri şi conferinţe Idei în Agora, poate fi ales oricare dialog, înregistrările video fiind oferite în cadrul unei secţiuni speciale, vizibilă pe homepage. Secţiunea de blog conţine diverse alte articole. De asemenea, site‑ul găzduieşte tururi virtuale prin câteva din muzeele MMB, fiind şi ele în topul preferinţelor publicului.

Scopul a fost atins. După ce au lecturat diversele articole atât de bogate în conţinut, mulţi cititori au transmis nu numai mulţumirile lor pentru bogăţia informaţională, ci şi promisiunea că vor vizita muzeele despre al căror patrimoniu au aflat în aceste zile, curioşi să vadă cu ochii lor obiectele descrise. Ceea ce ne onorează şi ne provoacă la noi şi incitate proiecte expoziţionale.

Simona Popescu

0

Cum am putea îmbunătăți acest articol?


+
=


Verify Human or Spambot ?

Despre Conte

Revista Contemporanul, înființată în 1881, este o publicație națională de cultură, politică și știință, în paginile căreia se găsesc cele mai proaspete știri privind evenimentele culturale, sociale și politice din România și din străinătate. De asemenea, veți fi la curent [...]

Vezi descriere completă

Scrie un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Sunt de acord cu termenii si conditiile Contemporanul.ro: Contemporanul.ro isi rezerva dreptul de a sterge/edita orice comentariu si de a interzice postarea comentariilor care depasesc limitele limbajului civilizat, comit atacuri la persoana precum comentariile cu tenta antisociala, caracter rasist sau xenofob.

*

Anticariat online

Pin It on Pinterest