Contemporanul » pagina 3

Articole din

Ironim Muntean: Aura Christi şi mitul viului

„Pentru mine poezia este totul, totul, totul. Poezia ca abur al unui zeu obscur, capricios. Poezia ca apotează a sfârşitului surâzător.” „Totul e ca un vis neverosimil, ca un vârtej nebunesc, de care m-⁠am lăsat prinsă şi din care nu-⁠mi doresc decât să cad, revenind cât mai repede la loc: în iureşul acela ameţitor, liniştit, unde îmi încep ziua, spunându-⁠mi ...

citește »

Magda Ursache: Memoria binelui, tentaţia răului

    „Orice artă şi orice investigaţie, ca şi orice acţiune şi orice decizie, par să tindă spre un anume bine; de aceea pe bună dreptate s-⁠a afirmat că binele este cel spre care aspiră toate”.         (Aristotel, Etica Nicomahică) Am inversat titlul lui Tzvetan Todorov, Mémoire du mal, tentation de bien, pentru că se potriveşte mănuşă stării literaturii române. ...

citește »

Dana Oprica: Alegerea regizorului Chris Simion

Plecam dintr-⁠o lume în care îmi creasem un ritual: prezenţa, în fiecare vineri, la Filarmonică şi la premiere sau spectacole curente, la Teatrul Naţional unde, pe atunci, ne îngrozeau, ne fascinau, ne comutau sistemele gândirii în alte epoci şi pe alte coordonate piesele de teatru în regia lui Silviu Purcărete: Danaidele, Ubu Rex cu scene din Macbeth, Titus Andronicus, Phaedra ...

citește »

Revista Film nr. 4 / 2016

Numărul 4 al revistei „Film” (al 14-lea din seria începută în 2013) dedică principalul interviu al ediţiei lui Vlad Ivanov, actorul de film şi teatru cu o remarcabilă carieră naţională şi internaţională, distribuit în cele mai premiate pelicule româneşti ale ultimului deceniu. Evoluţiilor recente ale cinematografului nostru le sunt dedicate două dosare tematice: „Coproducţiile” şi „Din nou ecranizarea”, incluzând articole ...

citește »

Alexa Visarion: Clujul teatral

Iubesc, am iubit şi voi iubi Clujul pentru rangul său spiritual, pentru atmosfera tinerească, rafinată, pentru dialogul de substanţă între cele două culturi, română şi maghiară, ce se respectă şi se stimulează prin opere şi artişti stăpâniţi şi stăpânitori de o aleasă viziune umanistă. Clujul are mereu prospeţime, vitalitate şi inedit în tot ce face pentru a semnifica cultura naţională. ...

citește »

Maria-⁠Ana Tupan: „Între noi, inteligenţii”

Nimeni nu simte nevoia să privească în jur, la oraşul ce-şi începe spectacolul zilnic, să brodeze posibile biografii în jurul unor călători, cum făcea Virginia Woolf, sau să se piardă în vise cu ochii deschişi, în amintiri sau în proiecte. „Împachetăm, despachetăm, fără să aflăm vreun sens” în trenul ce ne poartă prin timp, meditează Erich Kästner în binecunoscuta sa ...

citește »

Ion Manea: Biografia unei mari iubiri

Ca să-⁠l reperăm pe Zanfir Ilie în acest tip de literatură, care, în esenţă ni se pare a fi una de factură identitară, ar trebui să ne reamintim câte ceva despre Alecu Russo, cu a sa „Cântare a României”, despre tecuceanul Calistrat Hogaş, rătăcitor pasional „Pe drumuri de munte”, despre Alexandru Odobescu hălăduind „Pe plaiurile Bisocei”, sau despre reportajele literare ...

citește »

Gala Premiilor Muzeului Naţional al Literaturii Române

În cadrul unui eveniment special organizat în Salonul „Carol I” al Bibliotecii Centrale Universitare „Carol I”, Muzeul Naţional al Literaturii Române a acordat premiile pentru apariţiile editoriale din 2015 care au reuşit să contribuie, alături de numeroase alte nume şi titluri, la completarea valorilor culturale din spaţiul românesc. În cadrul evenimentului găzduit de Ioan Cristescu, director al Muzeului Naţional al ...

citește »

Călin Căliman: Retrospectivă cinematografică 2016

Din punctul meu de vedere, filmul românesc al anului 2016 rămâne Sieranevada de Cristi Puiu, aşadar regizorul care a stat la baza Noului Cinema Românesc, îndeosebi prin filmul Moartea domnului Lăzărescu, continuă să domine, calitativ, producţia cinematografică românească, performanţa sa artistică depăşind, net, toate celelalte tentative ale confraţilor Anul cinematografic românesc 2016 poate fi considerat un an ieşit din comun. ...

citește »

Dana Duma: Cel mai agreat film al anului

Aceasta este o îndrăzneală care se cere apreciată, ca şi evitarea unui happy end total, cu o morală eficient sau didactic transmisă fiicei, eventual vindecată de carierism şi de plăcerile muncii în exces Deşi nu este oficial un film românesc, ci o producţie internaţională, majoritar germană, la care a participat şi România, multi-⁠ premiata comedie Toni Erdmann de Maren Ade ...

citește »
Anticariat online

Pin It on Pinterest